
Traffic Manager/Nederland – Zuid-Holland
[ad_1]
Functie
Traffic Manager
Expertise
Werkzaamheden
Traffic Manager
Logius:
Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel een betere dienstverlening, kostenbesparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid. Logius levert producten op het gebied van:
1. Toegang
2. Gegevensuitwisseling
3. Standaardisatie
Logius is een regie-organisatie, die haar ICT-dienstverlening zo veel mogelijk uitbesteedt aan marktpartijen. Het gaat hierbij onder meer om diensten op gebied van applicatiebeheer- en ontwikkeling, infrastructuur en testuitvoering.
Hoofdvraag:
MijnOverheid is de persoonlijke internetpagina voor overheidszaken voor de burger. Op MijnOverheid kan de burger berichten van de overheid ontvangen in de BerichtenBox, overzicht houden over zijn zaken met de overheid in het onderdeel Lopende Zaken en zien welke gegevens de overheid heeft geregistreerd in Persoonlijke gegevens.
In het kader van het traffic management (forecasting en capaciteit) voor de MijnOverheid dienstverlening zijn we voor team levering, afdeling portaaldiensten, op zoek naar een fulltime (36-40 uur/week) Traffic Manager.
Werkzaamheden:
De Traffic Manager MijnOverheid is verantwoordelijk voor het coördineren van de verwachte forecast- en benutte capaciteit van de ict-bedrijfsprocessen binnen de MijnOverheid dienstverlening keten. De Traffic manager stelt zeker dat de ondersteunende bedrijfsprocessen binnen de keten dagelijks op de meeste effectieve en efficiënte wijze worden verwerkt.
– Opstellen en aanpassen van forecasting en capaciteitsplanning (dag, week, maand, jaar) in overleg met interne organisatie, gemeenten en overheidspartijen;
– Monitoren van werkstromen en productiestandaarden zoals; load frontend, aanlevering en verwerking berichten en service levels;
– Identificeren van productiestandaarden en adviseren aan de hand hiervan. Actief aanwezig binnen de MijnOverheid keten, intensief contact en afstemming met interne organisatie en plan en capaciteit teams bij afnemers;
– Optimaliseren van de korte termijn forecast, planning en verwachte load op de dienstverlening zodat de afgesproken traffic management kpi’s behaald worden;
– Het onderhouden van het keten performance document;
– Beschikbaarheid en continuïteit garantie en doorontwikkeling traffic dashboard;
– Coördineren van en aanspreekpunt tijdens verhoogde dijkbewaking keten perioden.
Je rapporteert aan de teamleider levering. Je werkt volgens de beheer standaarden van team levering en stemt de werkzaamheden, prioriteiten, forecast en capaciteit in nauwe samenwerking af met de service managers binnen team levering en met grote afnemers binnen de dienstverlening keten van MijnOverheid.
Kennis en vaardigheden:
– Aantoonbare ervaring en kennis van forecasting en capaciteit management;
– Kennis van beheermethodieken, met name BiSL en ITL;
– Kennis van techniek;
– Kennis van ICT ontwikkelingstrajecten;
– Kennis en ervaring met projectontwikkeling, planning- en monitoringsystemen ;
– Ervaring met gelijksoortige trajecten van drie jaar of langer.
Competenties:
De organisatiebrede kerncompetenties zijn:
– Omgevingsbewustzijn: Het vermogen om relevante ontwikkelingen (politieke, maatschappelijke, culturele etc.) waar te nemen en te benutten voor eigen werk;
– Klantgerichtheid: Het vermogen om de behoeften van de klant te (h)erkennen en hiermee in het handelen rekening te houden;
– Resultaatgerichtheid: In staat zijn zodanig te handelen dat het vooraf vastgestelde doel, product, effect wordt bereikt;
– Samenwerking: In staat zijn om met anderen een gezamenlijk resultaat te bereiken;
Specifiek voor deze functie zijn de volgende competenties van belang:
– Klantgericht en kwaliteitsgericht;
– Verwerven van diepgaande productkennis (globale werking en details van de keten dienstverlening processen binnen de keten van MijnOverheid);
– Organisatiebewust (dwarsverbanden kunnen leggen);
– Probleemoplossend vermogen;
– Planmatig werken en organiseren;
– Werken onder druk.
Bijzonderheden
Bij het uitvoeren van deze opdracht is VOG verplicht: Ja
Duur: 4 maanden
Startdatum: 15-03-2016
Optie op verlenging: Ja
Locatie: Den Haag
Uren per week: 40 uur
Uurtarief (per uur, all-in, ex BTW): Zo scherp mogelijk
Datum geplande intakegesprek: 09-03-2016 / 10-03-2016
Sluitingsdatum van uw aanbieding: 08-03-2016 aanleveren voor 09:00 uur.
Nominatiedatum Opdrachtgever: 08-03-2016, 14:00 uur
Branche/Klant: Overheid/Logius
Regio
Nederland – Zuid-Holland
Startdatum
15-03-2016
Duur
4 maanden
Referentienr.
10160424
[ad_2]
Source link