
Project Officer/Nederland – Zuid-Holland
[ad_1]
Functie
Project Officer
Expertise
Werkzaamheden
Ervaren PMO
Dienst Automatisering:
De Dienst Automatisering (DA) is de gesprekspartner, leverancier en technisch beheerder van de ICT basisinfrastructuur en de kantoorautomatisering voor de Eerste en Tweede Kamer. Naast het beheer van 2 rekencentra, het LAN-netwerk, de bedrijfstelefonie, en de dataverbindingen beheert zij ook ca. 1500 virtuele werkplekken en 200 mobiele werkplekken. Daarnaast levert zij een pakket aan hoogwaardige basis ICT-diensten t.b.v. bedrijfstoepassingen en informatiesystemen.
PMO bij de Tweede Kamer:
De PMO-er werkt zelfstandig voor Portfolio, Programma en Projectmanagement. Hij/zij heeft een ondersteunende/ adviserende rol richting de portfoliomanager en de programmamanagers (2x). De PMO-er werkt overkoepelend over het portfolio en de programma’s. Totale omvang is ca. 50 projecten, met 10 Projectmanagers. Wij zoeken een snel opstartende en zelfstandige PMO-er die de hieronder genoemde werkzaamheden kan opzetten/inrichten/uitvoeren en professionaliseren waar nodig.
Werkzaamheden:
· De Planning beheren en bijwerken o.b.v. input (wekelijks op milestone niveau);
· Quality assurance van op te leveren management producten;
· Verwerken/begeleiden van de financiële stromen (Oracle & Cognos; indienen, monitoren, rapportages)
· Rapportage(cycli) voorbereiden en beheren t.b.v. PPPM, DB, MT, CIO etc.
· Document management (SharePoint-/Netwerkschijfbeheer, inrichting, monitoring)
· Uitvoerende communicatie taken
· Verslag legging stuur- en project, werkgroepen.
· PM-tooling in Excel
Kennis en vaardigheden:
· HBO werk- en denkniveau;
· Minimaal 2 jaar ervaring als PMO;
· Ervaring met de Prince2 systematiek;
· Een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift
Kerncompetenties:
· Klantgericht handelen
· Flexibel handelen
· Organisatiesensitief
· Resultaatgericht
· Proactief
· Secuur
· Besluitvaardig
· Stressbestendig
Bijzonderheden
Bij het uitvoeren van deze opdracht is VOG verplicht: Ja
Duur: 3 maanden
Startdatum: Z.s.m.
Optie op verlenging: Ja
Locatie: 's-Gravenhage
Uren per week: 36 uur
Uurtarief (per uur, all-in, ex BTW): Zo scherp mogelijk
Sluitingsdatum van uw aanbieding: 24-02-2016, voor 15.00 uur aanleveren
Nominatiedatum Opdrachtgever: 25-02-2016, 15:00 uur
Branche/Klant: Overheid / Tweede Kamer der Staten-Generaal
Regio
Nederland – Zuid-Holland
Startdatum
Z.s.m.
Duur
3 maanden
Referentienr.
10160296
[ad_2]
Source link