Mijn persoonlijke interesses

Functioneel Beheerder/Nederland – Zuid-Holland

Home »  Aanvragen »  IT-Staffing »  Functioneel Beheerder/Nederland – Zuid-Holland

Functioneel Beheerder/Nederland – Zuid-Holland

On maart 24, 2016, Posted by , In IT-Staffing, By ,,, , With Reacties uitgeschakeld voor Functioneel Beheerder/Nederland – Zuid-Holland

[ad_1]

Functie
Functioneel Beheerder

Expertise

Werkzaamheden
Sr. Functioneel Beheerder

Logius
Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel een betere dienstverlening, kostenbesparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid.
Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarde

Context
Het BSN-koppelregister (BSNk) is een publieke voorziening binnen het Idensys stelsel. Het doel van het BSNk is om te zorgen dat private middelen gebruikt kunnen worden om natuurlijke personen te authenticeren bij (elektronische) publieke Dienstaanbieders die het BSN verwerken. Het BSNk is een voorziening in ontwikkeling. Het bevindt zich nu in overgang van project naar lijnorganisatie. De eerste release draait inmiddels in een productie-pilot, de tweede release volgt medio 2016. Er is veel werkt verricht, maar er moet ook nog veel worden gedaan. De Ketenbeheerder komt niet in een gespreid bedje. Van hem of haar wordt verwacht dat ze kennis en ervaring meebrengt om de voorziening verder op te bouwen en te structureren. Dit doe je niet alleen maar samen met je collega’s uit het team.

Werkzaamheden
Je draagt zorg voor de instandhouding van het BSNk. Je levert een essentiële bijdrage aan veilige toegang tot diensten van de e-overheid. Je zorgt dat afspraken tussen de betrokken partijen, overheidsdienstverleners, deelnemers en leveranciers worden nageleefd. Je geeft adviezen over proactief beheer en stuurt externe partijen aan. Je kunt de gebruikte techniek doorgronden en resultaten bereiken in een complexe omgeving. Daarnaast draag je bij aan een multidisciplinaire ICT-project, waarbij ontwikkeling en beheer nauw met elkaar samenwerken en zorg je voor de kennisborging over het product.
Binnen het team ben je als ketenbeheerder verantwoordelijk voor (beheer)processen, waaronder het incidentproces. Zo heb je een regierol bij de afhandeling van operationele incidenten en issues en ook het doorvoeren van wijzigingen. Daarbij draag je zorg voor onder meer het opstellen van implementatieplannen, het monitoren van beveiligingsmaatregelen, het opstellen van procedures en het professionaliseren van de bestaande beheerprocessen en tools.
Bij de doorontwikkeling van de systemen stel je requirements op voor wijzigingen. Ook draag je zorg voor het functioneel ontwerp. Als vraagbaak voor leveranciers en deelnemers geef je antwoorden en zorg je voor de uitvoering van Requests for Change door de leveranciers.

Overige taken:
 Het ondersteunen van ketentesten met nieuwe en bestaande afnemers;
 Het adviseren en ondersteunen van afnemers bij de inzet van geboden ICT oplossingen;
 Het bepalen van herbruikbare ICT oplossingen conform wensen vanuit de klantorganisatie en binnen de gestelde architectuurkaders;
 Identificeren en analyseren van verstoringen en problemen, bepalen van workarounds en vinden van de structurele oplossing van het probleem. Zo nodig inschakelen van andere collega’s dan wel derden;
 Opstellen van (gebruikers)handleidingen, documentatie, en werkinstructies.

Kennis en vaardigheden
 Je hebt een afgeronde hbo-opleiding informatica;
 Je hebt kennis op het gebied van functioneel ontwerp en relevante standaarden, zoals SOAP, SAML en encryptie;
 Je bent omgevingsbewust en resultaatgericht;
 Je hebt probleemoplossend vermogen en kunt planmatig werken en organiseren;
 Kennis van ITIL;
 Je kunt goed samenwerken en werken onder druk;
 Kennis over eHerkenning, Idensys en/of iDIN is een pre.

Bijzonderheden
Bij het uitvoeren van deze opdracht is VOG verplicht: Ja
Duur: 2,5 maanden
Startdatum: 12-04-2016
Optie op verlenging: Ja
Locatie: Den Haag
Uren per week: 36 uur
Uurtarief (per uur, all-in, ex BTW): Zo scherp mogelijk
Datum geplande intakegesprek: 04-04-2016 of 05-04-2016
Sluitingsdatum van uw aanbieding: 29-03-2016 aanleveren voor 12:00 uur.
Nominatiedatum Opdrachtgever: 30-03-2016, 12:00
Branche/Klant: Overheid/Logius

Regio
Nederland – Zuid-Holland

Startdatum
12-04-2016

Duur
2,5 maanden

Referentienr.
10160580

[ad_2]

Source link

Comments are closed.