
Consultant/Nederland – Zuid-Holland
[ad_1]
Functie
Consultant
Expertise
Werkzaamheden
Lead consultant project DigiInkoop
TAKEN EN RESULTAATGEBIEDEN
De lead-consultant is een meewerkend voorman t.b.v. het project DigiInkoop (zie C), met als taken:
– Opstellen en bewaken van de planning/voortgang en budget
– Zorgen voor afstemming met klant, systeemeigenaar en sectoren
– Toezien op inzet van resources conform offerte
– Toezien op scoping/volledigheid
– Onderhouden van de klantcontacten en afstemming met opdrachtgever
– Toetsen van ontwerpen op architectuur (technisch ontwerp)
– Bijwonen van de project-overleggen
– Input leveren aan MT lid t.b.v. de stuurgroep-overleggen
– Zorgen voor afstemming binnen SSC-ICT (tussen de diverse disciplines, ontwerp, bouw, b berichtenverkeer, zie onderdeel D)
– In de rol van senior waar gewenst inzet leveren op de uitvoer van bovengenoemde RFC’s
WERKOMGEVING
Het project
Medio 2010 is in de Interdepartementale Commissie Bedrijfsvoering Rijk (ICBR) besloten dat de gehele Rijsdienst gebruik dient te maken van een gemeenschappelijk inkoopsysteem, DigiInkoop.
Deze digitale voorziening heeft als doel het inkoopproces makkelijker, efficiënter, doelmatiger en rechtmatiger te maken.
DigiInkoop wordt in opdracht van DGOBR van BZK door Logius, een baten-lastendienst van BZK gerealiseerd en kent de volgende functionaliteiten:
· Deelnemersportaal voor de Rijksdienst;
· Leveranciersportaal voor Leveranciers;
· Digipoort voor berichtenverkeer;
· Inkoopworkflow module;
· Contractenregister;
· Catalogus module;
· Managementinformatie module.
Digi-Inkoop wordt in zogeheten tranches binnen de Rijksdienst ingevoerd. Het Ministerie van Veiligheid en Justitie is ingedeeld in de derde tranche.
Het Ministerie van Veiligheid en Justitie gebruikt voor de primaire financiële processen het systeem Leonardo (Oracle EBS).. Leonardo dient op enkele punten aangepast te worden zodat het data kan uitwisselen met het Digi-Inkoop systeem en deze data ook kan verwerken. Hiertoe wordt tevens met behulp van Jubes en de Generiek Oracle Service Bus (OSB) het berichtenverkeer ingericht. DFEZ heeft SSC ICT gevraagd deze aanpassingen door te voeren.
Inmiddels zijn er diverse RFC’s ten behoeve van deze aanpassing geregistreerd. Voor een aantal van deze RFC’s is al aan de uitvoer begonnen. Gezien de complexiteit van de opdracht, is overall aansturing echter gewenst.
DE AFDELING/ Team
SSC-ICT vestiging Zoetermeer bestaat uit drie afdelingen: Bedrijfsvoering (stafafdeling), de Frontoffice en Beheer.
De afdeling Beheer voert de beheerprocessen uit waarmee de ICT diensten worden geleverd: onder andere het beheer van de ERP-systemen.
Dit beheer wordt geleverd door het Team Enterprise Resource Planning (ERP); dit team bestaat uit een aantal clusters, te weten:
– Cluster Financiën (Financieel en Projecten/Uren)
– Cluster Inkoop (Inkoop en Arbeid)
– Cluster BI (Managementinformatie, Autorisaties en Ontwikkeling)
– Cluster Techniek
– Cluster Borging en Kwaliteit
De projectinzet wordt, functioneel, geleverd vanuit het cluster “Inkoop en Arbeid” van Team ERP. Dit cluster bestaat nu uit 8 medewerkers die het beheer uitvoeren van de diverse EBS-modules:
o Inkoop
o Voorraad
o Catalogus (inclusief punch-out)
o Arbeidsadministratie
o Maatwerk
Daarnaast is er inzet m.b.t. het berichtenverkeer (OSB) vanuit cluster Techniek en vanuit cluster BI (inzet van ontwikkelaars voor de uitvoer van de RFC’s).
De lead-consultant valt onder het cluster Inkoop.
HARDE EISEN WAARAAN KANDIDAAT MOET VOLDOEN:
· Je hebt tenminste een HBO opleiding afgerond.
· Je hebt ruime ervaring met Oracle EBS en met name in het proces Inkoop tot Betalen (minimaal 5 jaar)
· Je hebt ruime ervaring met de bij B genoemde taakgebieden (minimaal 5 jaar)
· Je bent bereid 2 dagen per week (16 uur) te werken en je bent direct na de intake gesprekken beschikbaar.
· Kennis en ervaring met het DigiInkoop systeem met de bij C genoemde functionaliteiten.
OVERIGE EISEN EN WENSEN:
· Je hebt kennis van beheerstandaarden (ITIL/ASL/BISL)
· Je hebt ervaring met projectmanagement volgens Prince
· Je hebt ervaring met de bedrijfsprocessen en ERP applicaties van de Rijksoverheid
· Je beschikt over de volgende competenties:
v Analytisch vermogen
v Resultaatgericht
v Klantgericht
v Samenwerken
v Stress bestendig
v Flexibiliteit
v Goede uitdrukkingsvaardigheid (zowel mondeling als schriftelijk)
v Je neemt zelf initiatief (niet afwachtend)
Bijzonderheden
Bij het uitvoeren van deze opdracht is VOG verplicht: Ja
Duur: 3 maanden
Startdatum: ZSM
Optie op verlenging: Ja
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 16 uur (dagen in overleg)
Uurtarief (per uur, all-in, ex BTW): Zo scherp mogelijk
Datum geplande intakegesprek: 25-02-2016, tussen 9:00 – 13:00 uur
Sluitingsdatum van uw aanbieding: 19-02-2016 aanleveren voor 17:00 uur.
Nominatiedatum Opdrachtgever: 22-02-2016, 17:00 uur
Branche/Klant: Overheid/SSC-ICT Haaglanden Pijler 2
Regio
Nederland – Zuid-Holland
Startdatum
ZSM
Duur
3 maanden
Referentienr.
10160304
[ad_2]
Source link