Mijn persoonlijke interesses

Change Coördinator/Nederland – Zuid-Holland

Home »  Aanvragen »  IT-Staffing »  Change Coördinator/Nederland – Zuid-Holland

Change Coördinator/Nederland – Zuid-Holland

On maart 18, 2016, Posted by , In IT-Staffing, By ,, , With Reacties uitgeschakeld voor Change Coördinator/Nederland – Zuid-Holland

[ad_1]

Functie
Change Coördinator

Expertise

Werkzaamheden
Change Coördinator

Achtergrondinformatie:
Het Agentschap Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten (BPR) is onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK). De organisatie zorgt voor betrouwbare levering van persoonsgegevens en reisdocumenten.
Het beheer van de Gemeenschappelijke Basis Administratie GBA (toekomstig Basis Registratie Personen, BRP), het burgerservicenummer (BSN) en andere stelselapplicaties zijn ondergebacht bij DICTU, onderdeel van het ministerie van Economische Zaken.
Er is vorig jaar een nieuw ICT platform opgeleverd die voldoet aan de moderne eisen tav het faciliteren van informatiesystemen van BPR. De BPR-systemen stellen zeer hoge eisen aan de infrastructuur rondom beschikbaarheid (99,8%), integriteit en vertrouwelijkheid. De infrastructuur is op basis van zeer hoge (security) eisen ontworpen en gebouwd. De BPR-systemen zijn 7×24 operationeel.

WE ZOEKEN EEN CHANGE COORDINATOR
Je stuurt als change coördinator de ITIL processen change management en service asset & configuratie management aan en zorgt hiermee dat o.a. veranderingen in de ICT-infrastructuur gecontroleerd worden doorgevoerd en de configuratie database op orde blijft. Dit doe je door te sturen op het proces, inhoudelijk en op het resultaat (output).
De change coördinator heeft een coördinerende rol ten aanzien van de uitvoering van changes en daarmee een coördineerde rol naar de technische beheerders. Tevens borgt de change coördinator dat de uitvoering plaatsvindt volgens het changeproces en changeprocedures. Je bent verantwoordelijk voor de voortgang, tijdige afhandeling en afsluiting van werkzaamheden binnen het proces. Ook ben je verantwoordelijk voor de kwaliteit van de op te leveren resultaten en de voortgangsbewaking.
Daarnaast houd je je bezig met het opzetten en onderhouden van procedures en werkinstructies om de kwaliteit en het niveau van dienstverlening op het gebied van relevante processen te bewaken en te borgen. Je zorgt voor synergie van de processen binnen de beheerorganisatie en daarbuiten met de leveranciers. Waar nodig stuur je op coachende wijze bij en optimaliseer je de procedures. Je borgt de vastlegging van ICT componenten en verzorgt de service management rapportages.
Je vervangt en/of ondersteunt de overige proces coordinatoren.

Verbijzondering kennis en vaardigheden:
• HBO werk- en denkniveau
• Ruime ervaring in de ICT in het algemeen, minimaal 10 jaar
• Minimaal 6 jaar ervaring in technische rollen in complexe ICT omgevingen, met o.a. zeer hoge eisen rondom beschikbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid.
• Kan met beheerders op hoofdlijnen inhoudelijk meepraten over de techniek.
• Minimaal 3 jaar ervaring in service management en een soortgelijke rol
• Gedegen kennis van ITIL is vereist, ITIL certificering is een must, minimaal op basis van v2; (v3 is een pre)
• Ruime ervaring met gebruik van service management software en tools; ervaring met Topdesk is een pre
• Kennis van projectmanagement methodieken (Prince2)
• Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift

Verbijzondering competenties:
De kandidaat moet in staat zijn om zich snel te kunnen inwerken, het politieke speelveld te begrijpen en rekening te houden met de verschillende belangen.
De kandidaat moet in staat zijn om een goede balans te vinden tussen processen en praktische uitvoering ervan.
De kandidaat moet kunnen werken onder tijdsdruk, gewend zijn om binnen korte tijdslijnen te leveren.
De kandidaat moet proactief meedenken en kunnen aangeven welke mogelijkheden er zijn.
Geen 9-5 mentaliteit.

Overige eisen:
Er wordt een hoge mate van flexibiliteit en zelfstandigheid van je verwacht. De afdeling is in oprichting en gedurende deze periode wordt van je verwacht dat je actief bijdraagt aan o.a.:
• Inregelen van de beheerprocessen en werkprocedures en het vastleggen ervan;
• Ad hoc werkzaamheden, voorkomende klussen welke in uitzonderlijke gevallen buiten het kader van de opdracht vallen.

Ervaring in het werken binnen de (rijks) overheid.
Bekend zijn met de processen en procedures zoals die binnen de (rijks) overheid worden gehanteerd.
De kandidaat moet rekening houden dat hij/zij gescreend zal worden, voorkeur hebben kandidaten die reeds een screening B of C hebben.
Bij inzet wordt het ondertekenen van een geheimhoudingsverklaring en in bezit zijn van een recent afgegeven verklaring omtrent gedrag vereist.

Bijzonderheden
Let op, betreft een vervangingsaanvraag eerste 10-werkdagen 0-uurtarief!

Bij het uitvoeren van deze opdracht is VOG verplicht: Ja
Duur: 3 maanden
Startdatum: ZSM
Optie op verlenging: Ja
Locatie: Den Haag
Uren per week: 40 uur
Uurtarief (per uur, all-in, ex BTW): Maximaal € 60,00
Datum geplande intakegesprek: nntb
Sluitingsdatum van uw aanbieding: 22-03-2016, 17:00 uur.
Nominatiedatum Opdrachtgever: 23-03-2016
Branche/Klant: Overheid/Ministerie van Economische Zaken

Regio
Nederland – Zuid-Holland

Startdatum
ZSM

Duur
3 maanden

Referentienr.
10160540

[ad_2]

Source link

Comments are closed.