Propositie marketeer
[ad_1]
Voor een opdrachtgever in Utrecht zoekt Harvey Nash een:
Propositie manager ZZP
Als Propositie Manager ZZP ben je primair verantwoordelijk voor het ontwikkelen van aantrekkelijke proposities voor zakelijke prospects en klanten met als doel de omzet en klanttevredenheid te vergroten. Tevens draag je bij aan het continu verbeteren van de customer journey door in te spelen op de behoeften en wensen van het ZZP segment.
In de kern:
* Zorgt voor de opzet en uitvoering van de strategie op het gebied van propositie- en actie-ontwikkeling op basis van customer insights, trends in de markt, concurrentie- en klantonderzoek.
* Formuleert proposities of acties met functionele en emotionele lading op basis van klantinzichten voor de te realiseren groei voor de afdeling Zakelijk en specifiek voor het segment ZZP.
* Implementeert de propositie of actie binnen het bedrijfsproces en de kanalen.
* Geeft invulling aan het verbeteren van de klantervaring rondom de bestaande proposities.
* Werkt project- en procesmatig en daarnaast multidisciplinair binnen eigen commerciële unit in lijn met het Zakelijke merk en doelstellingen met de verantwoordelijke afdelingen (Marketing Intelligence and Research, Product Management, Marketing Communicatie, Sales, Finance, Customer Operations, etc.)
* Functioneert als sparring partner op het gebied van de MKB klantbehoeften voor product managers en andere collega’s en is in staat de brug te leggen tussen techniek en klantvoordelen.
* Initieert marktonderzoek naar klantbehoeften.
* Coördineren, plannen, afstemmen en regisseren van sales ondersteunende middelen zoals product sheets, presentaties, casestudies, offerte templates en order formulieren.
Vereisten:
Wo werk en denkniveau
* Minimaal 3 tot 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie waarbij de focus ligt op klantbehoeften en klantdifferentiatie.
* Wo werk en denkniveau
* Minimaal 8 jaar marketing ervaring binnen een A merk en 3 tot 5 jaar marketing ervaring binnen zakelijke dienstverlening.
* Aantoonbaar behaalde resultaten op het gebied van Marketing en winnende proposities
Competenties:
* (Diepgaande) kennis van
* de telecommarkt
* MKB/B2B markt
* Propositieontwikkeling obv Inzicht/belofte/bewijs
* Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
* Accuraatheid
* Stressbestendig en hoge mate van zelfstandigheid
* Organisatie: Resultaatgericht, Klantgerichtheid, Flexibiliteit
* Afdeling: Samenwerking/collegialiteit, Kwaliteitsgericht
* Functie gebonden: Analytisch denken, Plannen en organiseren, Adviseren
* Een teamspelersmentaliteit, waarbij je graag het voortouw neemt
[ad_2]
Source link