
PMO – Planning & Control Rentederivaten
[ad_1]
Harvey Nash is voor een van haar eindklanten in Utrecht op zoek naar een PMO – Planning & Control Rentederivaten.
Proces:
Startdatum: z.s.m.
Einddatum: 31-05-2017
Gemiddeld aantal uren per week: 32-36
Tarief: zo scherp mogelijk (plafond EUR 51,50)
Branche:
Bank/ verzekeraar
Specifiek:
Met ruim 3000 collegae werkt men aan een omslag in de bankenwereld. De groep staat voor de uitdaging om de menselijke maat terug te brengen binnen bankieren, men wil het bankenlandschap hernieuwen en de klantbelangen voorop zetten. Ze zijn goed op weg en jij kunt er deelgenoot van zijn. Het is een informele organisatie, zonder jasje-dasje cultuur. En ze kiezen voor een goede balans tussen werk en vrije tijd (zoals Het Nieuwe Werken). Eigen verantwoordelijkheid staat bij hen hoog in het vaandel.
Functieomschrijving:
Het project Rentederivaten richt zich op de uitvoering van het ‘;Uniforme Herstelkader Rentederivaten MKB’, waarbij de Nederlandse banken klanten vergoedingen betalen voor evt. fouten die in het verleden gemaakt zijn t.a.v. het verstrekken van rentederivaten.
De eindklant moet in Q4 2016 en Q1 2017 225 dossiers beoordelen aan de hand van het ‘;Herstelkader’ waarbij uitspraken moeten worden gedaan t.a.v. het in scope zijn en het uitbetalen van vergoedingen. Het traject heeft (krijgt) een grote publieke uitstraling en heeft grote aandacht van de AFM.
Door een aantal factoren is de complexiteit hoog:
Het Herstelkader beschrijft lang niet alle situaties die voorkomen, waardoor interpretatie nodig is.
Het proces voor het beoordelen van dossiers is handmatig.
Dossiers moeten diverse stappen doorlopen en worden beoordeeld door zowel de afdeling Audit als door PwC, waarbij het mogelijk is dat de dossiers opnieuw moeten worden beoordeeld. Ook is het mogelijk dat dossiers opnieuw moeten worden beoordeeld n.a.v. reactie van een klant.
Om een dossier te beoordelen, moet informatie uit diverse systemen van drie afdelingen en organisaties worden verzameld, tot meer dan 10 jaar terug.
Om het complexe proces van beoordelen goed te beheersen, zijn we op zoek naar een medewerker ‘;planning & control’ die het centrale geweten is van de planning en status van alle 225 dossiers.
De medewerker P&C voert binnen het team dat aan de beoordelingen werkt, in ieder geval de volgende taken uit:
Plannen van de beoordelingen
Initiëren en monitoren voorbereidingen voor de beoordeling
Monitoren acties per dossier (aanvullingen, uitzoekwerk, beslissingen, controles, herbeoordelingen, uitvragen aan klanten, etc.)
Voorbereiden cq. maken van de rapportages (team, management, AFM, website)
Versturen van dossiers naar externe instanties (PwC en AFM)
De medewerker P&C rapporteert aan de programmamanager van het traject en werkt nauw samen met alle betrokkenen.
Vereisten en Competenties:
We zoeken iemand die ‘;haar/zijn mannetje staat’ in een omgeving waar veel tegelijk moet gaan plaatsvinden en die overzicht weet te brengen en te houden.
Meer specifiek zoeken we iemand met de volgende kwaliteiten:
Georganiseerd, zonder bureaucratisch te zijn
Standvastig, zonder star te zijn
Kennis van iD (Sharepoint)
Bestand tegen stressvolle situaties
Flexibiliteit om mee te bewegen met de drukte van het project
MBO/HBO niveau met minimaal enige jaren werkervaring
[ad_2]
Source link