Mijn persoonlijke interesses

Migratiecoordinator/Sap/Nederland – Zuid-Holland

Home »  Aanvragen »  IT-Staffing »  Migratiecoordinator/Sap/Nederland – Zuid-Holland

Migratiecoordinator/Sap/Nederland – Zuid-Holland

On februari 9, 2016, Posted by , In IT-Staffing, By ,,,,, , With Reacties uitgeschakeld voor Migratiecoordinator/Sap/Nederland – Zuid-Holland

[ad_1]

Functie
Migratiecoordinator

Expertise
Sap

Werkzaamheden
Migratie Coördinator SAP

TAKEN EN RESULTAATGEBIEDEN
De migratie coördinator heeft ruime ervaring met het migreren complexe SAP-omgevingen, inclusief het ontwerpen, beschrijven, inrichten, migreren en beheren van SAP systemen. De Migratie coördinator zal de werkzaamheden gaan uitvoeren binnen een groot SAP-migratieproject en valt direct onder de projectleider als één van de deelprojectleiders. Het SAP-migratieproject zelf valt weer onder een groter migratie programma.
De werkzaamheden van de migratie coördinator bestaan uit het operationeel uitvoeren en mede opstellen van migratie deelplannen. De werkzaamheden worden uitgevoerd binnen een technisch projectteam van SAP-specialisten met de primaire focus op de OSDB migratie aspecten waarin de te ontvangen omgevingen veelal op Linux zijn gebaseerd. De migratie coördinator spreekt zelfstandig met de klant, legt zijn vorderingen conform Prince 2 vast en rapporteert direct aan de project manager van de transitie. Daarnaast stuurt de migratie coördinator een team van senior migratie consultants aan, welke het eerder door hem gedefinieerde migratie handboek binnen de gestelde tijd ten uitvoer brengt in de migratie fase. Daarnaast zorgt de migratie coördinator voor de juiste borging binnen de beheerorganisatie.
Voor de functie is technisch inhoudelijke SAP kennis een vereiste, tevens ervaring binnen overheidsprojecten, het liefst binnen SSC-ICT.
SSC ICT maakt voor projecten gebruik van het Prince 2 model. De Migratie coördinator dient dan ook kennis en ervaring te hebben met Prince 2.

WERKOMGEVING
SSC ICT Vestiging Zoetermeer levert zowel diensten aan alle onderdelen van het ministerie van Veiligheid en Justitie als ook in toenemende mate aan andere departementen en Rijksdiensten. De organisatie bestaat uit drie afdelingen: Bedrijfsvoering (stafafdeling), Frontoffice en Backoffice.
De Backoffice voert de beheerprocessen uit waarmee de ICT diensten worden geleverd. Zij leveren ook specialisten voor de verschillende projecten. In de Frontoffice zorgt het team projectmanagement voor het uitvoeren van projecten, die als dienst door de beheerteams in beheer moeten worden genomen. Bedrijfsvoering en relatiemanagement bepalen de exploitatieovereenkomst en de dienstenniveau ’s met de klant

DE AFDELING/ Team
De bedrijfsvoering ondersteunt taken voor verschillende raden, diensten, instituten en overheidsinstellingen instellingen. Voor dit doel worden Enterprise Resource Planning (ERP) pakketten ingezet zoals SAP, Oracle, Axway en andere middleware pakketten. De afdeling ERP richt zich op het advies, beheer en vernieuwing (vanuit changemanagement maar ook projecten) van ERP-systemen en de koppeling aan de primaire en secundaire bedrijfsprocessen van de klant.

HARDE EISEN WAARAAN KANDIDAAT MOET VOLDOEN:
– Minimaal een afgeronde Hbo-opleiding, aantoonbaar met diploma’s of certificaten;
– Aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met het migreren, het beheer en de uitvoering van projecten binnen complexe SAP-omgevingen;
– Aantoonbare kennis in soortgelijke rol bij het migreren van complexe ICT landschappen binnen de overheid;
– SAP Netweaver gecertificeerd voor 7.x;
– Vanaf 17 februari 2016 beschikbaar voor 3 a 4 dagen per week. Overige dagen telefonisch bereikbaar voor vragen.

OVERIGE EISEN EN WENSEN:
– Zelfstandig kunnen werken;
– Gecertificeerd Prince2 Practitioner;
– Coördinerende ervaring in het aansturen van een SAP technisch projectteam;
– Het kunnen schrijven van migratie draaiboeken;
– Stressbestendig & flexibel;
– Gevoel voor politiek en standvastig;

TOELICHTING (korte typering van geschikte medewerker)
Competenties die de persoon nodig zal hebben voor het succesvol vervullen van de functie zijn:
– resultaatgericht
– verantwoordelijkheid
– samenwerken
– probleemanalyse
– stressbestendigheid
– initiatief

Bijzonderheden
Bij het uitvoeren van deze opdracht is VOG verplicht: Ja
Duur: 6 maanden
Startdatum: 17-02-2016
Optie op verlenging: Ja
Locatie: Den Haag
Uren per week: 36 uur
Uurtarief (per uur, all-in, ex BTW): Zo scherp mogelijk
Datum geplande intakegesprek: Week 7
Sluitingsdatum van uw aanbieding: 11-02-2016 aanleveren voor 12:00 uur.
Nominatiedatum Opdrachtgever: 12-02-2016 12:00 uur.
Branche/Klant: Overheid/SSC-ICT Haaglanden

Regio
Nederland – Zuid-Holland

Startdatum
17-02-2016

Duur
6 maanden

Referentienr.
10160252

[ad_2]

Source link

Comments are closed.