
Data Analist/Sas/Nederland – Utrecht
[ad_1]
Functie
Data Analist
Expertise
Sas
Werkzaamheden
Analist ontwikkelaar Risicoanalyse en beleid (Z) – Leusden
De functie
De Data Analist analyseert en modelleert interne en externe data (o.a. met behulp van SAS) met als doel om onder meer te analyseren of zorgaanbieders volgens gepast gebruik zorg leveren. De Analist ontwikkelt structurele informatieproducten door het ontsluiten, analyseren, signaleren en rapporteren van detail- en spiegelinformatie betreffende de relevante zorgsegmenten en de (zorg) verbindingen tussen de segmenten. Daarnaast helpt de analist prioriteren in beleidskeuzes, schakelt met andere relevante afdelingen en levert een bijdrage aan de totstandkoming van nieuwe doelstellingen van de afdeling.
• Ondersteunt het management bij het opstellen van algemene controle(beleids)plannen en bijbehorende activiteitenplannen en bewaakt in gezamenlijkheid (tijds)planningen rondom het materiële controleproces
• Ontwikkelen instrumenten, rapportages en dashboards op basis van de informatiebehoefte binnen zorginkoop. Volgt hiertoe trends en ontwikkelingen op het eigen vakgebied en vertaalt deze naar ontwikkeling of optimalisatie van producten, diensten, processen of standaarden ten behoeve van het analyse proces rondom gepast gebruik en het leveren van zinnige en zuinige zorg.
• het meedenken over en meewerken aan bestaande en nieuwe processen binnen het bredere perspectief van de verantwoording/het controlehuis • Uitvoeren evaluaties, benchmarks en controles, inclusief rapportage ten behoeve van analyses naar gepast gebruik
• Maakt selecties en rapportages met geschikte en relevante statistische methoden en technieken o.b.v. verschillende interne- en externe bronnen met behulp van SAS tools. Vraagt waar nodig missende data op, verrijkt data met relevante referentiedata en/of maakt verdiepende analyses en rapportages. Verzorgt impactvolle presentaties over de resultaten.
• Vertaalt uitkomsten naar concrete scenario’s en adviezen die aansluiten bij zorginkoop (inclusief materiële controle) doelstellingen en signaleert en initieert op basis van in- en externe ontwikkelingen (zorgsoortkennis) kansen door het op innovatieve wijze inzetten van informatieproducten (analyses, detailspiegels)
• Stelt onderzoekswaardigheid vast van aangeleverde- en eigen gegenereerde signalen met betrekking tot feitelijke- en terechte levering van zorg;
• Draagt zorg voor uniforme werkwijze (en documentatie) in het taakgebied o.a. in het kader van de reviewbaarheid en externe verantwoording
• Verricht voorbereidende data management werkzaamheden voor onderzoeksdoeleinden en controleert de datakwaliteit.
• Controleert en valideert uitkomsten op eigen werk en werk van directe collega’s (vierkantscontrole). Beoordeelt dit werk op kwaliteit (inhoudelijke volledigheid en juistheid, wijze van coderen en documenteren), privacy en business-relevantie.
* Is verantwoordelijk voor het beheer van de risicomatrix.
Verantwoordelijkheden:
Bevoegdheden en autonomie:
– Zelfstandig uitvoeren data-analyses ten behoeve van het analyseren van data rondom gepast gebruik en expliciet het (materiële) controleproces.
– Initieert informatie en kennisoverdracht naar alle relevante afdelingen binnen zorginkoop t.a.v. verkregen inzichten in rondom gepast gebruik.
Afwisseling in werk:
– Ontwikkelen instrumenten, rapportages en dashboards inclusief vaststelling prioriteiten, methoden en bewaking voortgang.
– Verschillende zorgsoorten, aanbieders, controlevormen.
De uitgevoerde activiteiten dienen kwalitatief hoogwaardig te worden uitgevoerd om daarmee minimaal een voldoende beoordeling vanuit (interne en) externe toezichthouders te realiseren. (En daarmee een hoog afbreukrisico en kans op reputatieschade.)
Het profiel
HBO/WO met relevante inhoudelijke achtergrond en kennis van de zorg. Daarnaast is kennis van SAS een must. MSZ kennis is een pre.
Generiek: Klantgedreven, Omgevingsbewust, verbindend Afdeling: Ondernemend Specifiek: Initiatiefrijk, Analytisch Zorginhoudelijke kennis door opleiding en/of werkervaring, kennis van analysetechnieken en statistiek. Binnen Achmea stellen wij het klantbelang centraal.
Dit betekent dat wij alleen producten en diensten aanbieden met toegevoegde waarde voor de klant op de lange termijn. Het is daarom belangrijk dat je in deze functie de belangen van de klant onderkent en zichtbaar afweegt ongeacht of je nu direct of indirect klantcontact hebt. Je geeft de klant wat hij/zij werkelijk nodig heeft.
Jouw afdeling
Het team risico analyse en beleid bestaat uit een groep overwegend jonge mensen met een sterke drive om alles perfect te doen, waarbij een gezellige sfeer hoog in het vaandel staat. De afdeling krijgt komend jaar te maken met grote veranderingen, waardoor het team mogelijk groter wordt. Als aanvulling op het team zoeken we een sterk communicatief vaardige collega, met een goed gevoel voor processen en een intrinsieke motivatie om afdelingsoverstijgend en zorgsoort overstijgend te werk te gaan.
Wij bieden
Een afwisselende baan voor 36 uur per week binnen de divisie Zilveren Kruis, locatie Leusden.
Uurtarief tussen € 55 en € 60 inclusief reiskosten, exclusief BTW.
Het uiteindelijke tarief zal worden bepaald op basis van de kennis en ervaring van de voorgestelde kandidaat.
Heb je interesse, dan ontvangen we graag uiterlijk 30 maart 10.00 uur het volgende:
– recent cv, toegespitst op de functie
– persoonlijke motivatie
– uurtarief
Bijzonderheden
Indien je sollicitatie tot een plaatsing bij onze opdrachtgever leidt, is het van belang om te weten dat wij dan per ommegaande de volgende gegevens nodig hebben:
· Kopie Geldig Identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart, geldig gedurende de gehele opdracht.)
· Gewaarmerkte kopieën van het hoogst behaalde diploma en voor de functie relevante diploma’s
· Kopie VOG (aan te vragen na plaatsing)
Deze gegevens hebben wij nodig om de screening die door opdrachtgever volgt, zo snel mogelijk te kunnen uitvoeren.
Regio
Nederland – Utrecht
Startdatum
01-04-2016
Duur
3 maanden
Referentienr.
92160089
[ad_2]
Source link