
Controller, Interim Controller/Nederland – Zuid-Holland
[ad_1]
Functie
Controller, Interim Controller
Expertise
Werkzaamheden
Controller Backoffice
De functie:
De controllers binnen de Back Office richten zich op de beheersing van de financiële verantwoording en de rechtmatigheid en doelmatigheid van de uitgevoerde processen en werkzaamheden van de afdeling Incasso & Excasso, en de juistheid van cijfers in het grootboek.
Als controller Back Office ben je verantwoordelijk voor de beoordeling en uitvoering van administratieve procedures, processen en systemen op rechtmatigheid, consistentie en efficiency. Je bent het eerste aanspreekpunt voor het team binnen de afdeling Interne Controle en het management van de afdeling Incasso & Excasso en interne stakeholders. Je maakt inzichtelijk over de ontvangsten die in 2015 fysiek op de bank (rekening) terecht zijn gekomen en past dit toe voor de regeling WLZ en WMO. Een ontvangst betreft hier zowel een betaling die op de bank is binnengekomen als de bank heeft verlaten. Je stelt in samenwerking met een collega controller een plan van aanpak / verbetervoorstel op waarbij het doel is om te zorgen dat het grootboek optimaal aansluit met de (externe) verantwoording. Je beoordeelt of de verantwoordingseisen voldoen aan het model jaarverslaglegging.
Je voert met betrekking tot de rechtmatige uitvoering van de taken risicoanalyses uit en bepaalt het kader van de uitvoering van de controlewerkzaamheden om aanwezige risico’s tot een aanvaardbaar niveau terug te brengen. Je stelt conclusies en aanbevelingen op over de gesignaleerde risico’s en communiceert hierover met de betreffende manager. Je doet voorstellen over de aanpassing van procedures, processen en systemen ter bevordering van de administratieve organisatie. Je evalueert de planning-en-control cyclus en AO/IC matrix van de afdeling I&E en controleert de uitgaande geldbeweging op uitvoering en naleving van werkafspraken. Je onderhoudt de verslaglegging van het wekelijks teamoverleg en de periodieke overleggen en communiceert hierover met de teamafdelingen.
Je draagt zorg over de uitvoering en naleving van het ARBO-beleid en de WBP en je hebt een adviserende taak binnen projecten in het kader van AO/IC.
Het profiel
Om in aanmerking voor deze functie te komen, voldoe je aantoonbaar aan onderstaande eisen:
• Je beschikt minimaal over een afgeronde relevante HBO opleiding in (bedrijfs-) economische richting, administratieve richting en/of opleiding als controller en/of vergelijkbare werkervaring als grootboek specialist (2-5 jaar in een vergelijkbare organisatie);
• Je hebt kennis en ervaring met de systemen OF12 en APRO;
• Je beschikt over boekhoudkundige kennis en kennis van externe verslagleggingregels;
• Je hebt aantoonbare werkervaring als leidinggevende of coordinator;
• Je hebt werkervaring op een afdeling Interne Controle binnen een grote organisatie;
• Je hebt ervaring met AO/IC;
• Je beschikt over analytisch vermogen en bent communicatief vaardig. Verder kan je goed samenwerken;
• Je hebt uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
Locatie: Den Haag
Startdatum: 1 april 2016
Duur opdracht: 3 maanden, met mogelijkheid op verlenging
Uurtarief: Tussen de € 65,00 en maximaal € 70,00 inclusief reiskosten. Eindtarief afhankelijk van kennis en ervaring.
Ben je geïnteresseerd in deze opdracht dan ontvangen we graag uiterlijk dinsdag 22 maart je cv + motivatie toegespitst op de functie en het uurtarief
(inclusief reiskosten)
Bijzonderheden
Regio
Nederland – Zuid-Holland
Startdatum
01-04-2016
Duur
3 maanden
Referentienr.
92160080
[ad_2]
Source link